DIVA en Bonka Circus laten 6 onbekende Antwerpenaren zich DIVA voelen

DIVA en Bonka Circus laten 6 onbekende Antwerpenaren zich DIVA voelen

Openingscampagne 'Voel je DIVA'

DIVA wordt neergezet als hét museum waar iedereen zich diva kan voelen. Dat wordt geïllustreerd aan de hand van 6 verhalen van gewone Antwerpenaren die zich dankzij één collectiestuk voor even diva voelen. DIVA werkte samen met Bonka Circus voor de inhoudelijke uitwerking van de campagne 'Voel je DIVA'.

"Wat DIVA zo speciaal maakt is haar unieke collectie aan diamant- en zilverwerk. Die laat zo’n grote indruk na op bezoekers van het museum dat ze zich als het ware ‘diva’ voelen. Geen diva’s in de oude, hautaine betekenis van het woord, maar wel sterke en fiere personen met karakter. Het effect dat zo’n collectiestuk op iemand kan hebben en het verhaal erachter, staat dan ook centraal in onze campagne. Want het is dat gevoel dat DIVA elke bezoeker wil bieden.”, aldus Peter Verbiest, strategisch directeur bij Bonka Circus.

De openingscampagne vertelt het verhaal van 6 rasechte Antwerpenaren én het museumstuk dat ermee verbonden is:

  • Anke Rossaert, dierenverzorgster bij de Zoo van Antwerpen, en de reden waarom ze kiest voor ‘Het Slangenjuweel’.
  • Danté Hendrickx, cantor bij studentenvereniging Lingua, en zijn keuze voor ‘De Molenbeker’.
  • David Schroeven, gespecialiseerd in het maken van haarpruiken, kiest natuurlijk voor ‘De Haarkam’.
  • Hazim Kamaledin, uit Iran gevluchte toneel- en romanschrijver, vertelt over zijn keuze voor ‘Het Inktstel’.
  • Joke Eyckerman, cosplay-fanate en fiere bezitter van een pauwentatoeage, over haar keuze voor ‘De Pauwenbroche’. Joke laat tijdens het openingsweekend ook een extra tattoo zetten.
  • Sonja Van Zaane, moeder van dertien, en haar keuze voor ‘Het Vlaamse Hart’.

Aan de hand deze 6 verhalen wordt het gevoel weerspiegeld dat een bezoek aan het nieuwe DIVA kan teweegbrengen. Dat gevoel wordt extra in de verf gezet door de 6 diva’s én hun museumstuk in al hun glorie te fotograferen. Om dat naar een zo hoog mogelijk niveau te tillen, werd beroep gedaan op de Antwerpse kunstenares Louise Mertens, onder meer bekend van haar samenwerking met The Kardashians. Met haar gekende collagetechniek slaagde ze erin om 6 gewone Antwerpenaren op een glorierijke manier af te beelden. Een manier die de fierheid en het diva-gevoel alleen maar bevestigd.

Die beelden zullen te zien zijn in Abribussen in heel Vlaanderen, 4m2 geanimeerde Led-walls in 4 Vlaamse stations, in printadvertenties en op sociale media.

Over Bonka Circus:
Bonka Circus is een creatief contenthuis dat gelooft dat straffe verhalen het best verteld worden door goede content hand in hand te laten gaan met op (maatschappelijke) impact gerichte campagnes. Zo realiseerde Bonka Circus onlangs de ‘Last Night a DJ Saved My Life’-campagne voor de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. Voor die laatste ontwikkelde ze ook reeds 2 campagnes binnen het Beloofd!-project, namelijk de kinderzitjes- en snelheidscampagne. Ook hielp het om samen met De Standaard het grootste burgeronderzoek naar luchtkwaliteit ooit, CurieuzeNeuzen Vlaanderen, te lanceren. Ook televisieprogramma’s ‘Trix’ (Ketnet) en ‘Sturmtroopers’ (Ketnet) zijn creaties van het Leuvense bureau. Daarnaast creëert Bonka Circus ook ‘content with a purpose’ voor Actiris, Play Sports, SOS Kinderdorpen, Sensoa en het Africa Museum.

Contacteer ons
Suzanne Delange Pers en communicatie, DIVA Antwerp Home of Diamonds
Suzanne Delange Pers en communicatie, DIVA Antwerp Home of Diamonds
Over DIVA, Antwerp Home of Diamonds

DIVA is het nieuwe diamantmuseum met een hart voor zilver in Antwerpen. Een 600-tal objecten uit de collectie van DIVA worden op een betekenisvolle manier gepresenteerd aan het publiek. Via enscenering, soundscapes, multimedia en interactieve doe-elementen stapt de bezoeker in een universum van luxe, juwelen en diamant. Op meesterlijke wijze onderhoudt DIVA haar bezoekers en daagt hen bovendien uit de diepere lagen te ontdekken. 



DIVA, Antwerp Home of Diamonds
Suikerrui 17-19
2000 Antwerpen